• Hjem
    Hjem Her finner du alle blogginnleggene på nettsiden.
  • Kategorier
    Kategorier Viser en liste over kategoriene fra denne bloggen.
  • Emneord
    Emneord Viser en liste over emneord som har blitt brukt i denne bloggen.
  • Bloggere
    Bloggere Søk etter din favorittblogger på denne nettsiden.
  • Innlogging
    Login Login form
13982

Det er mange teorier som florerer rundt kjøpsmekanismen til kundene. Hva er det som får de til å kjøpe? Og hva hindrer dem?

Last modified på Fortsett å lese
0
215363

 Noen "quotes" som vil gi deg visdom også i salgsyrket.

Last modified på Fortsett å lese
0
8610

Det finnes to hovedtyper for å kommunisere med hverandre på. Vi har den verbale måten, ordene vi sier og uttrykker oss med, og vi har den ikke-verbale kommunikasjonen, som i all hovedsak vil si kroppsspråket. Denne artikkelen tar utgangspunkt i novellen «blå amason» hvor den verbale kommunikasjonen er svært liten, selv om det forgår en viss form for kommunikasjon mellom personene.

Last modified på Fortsett å lese
0
8546

Mange salgsituasjoner handler om å selge på direkten ved første kontakt. Ofte har man da produkter eller tjenester som den du selger til ikke er kjent med, og det kan fort bli mye gresk. Argumenter og fordeler som selgeren forstår og tar som en selvfølge at alle bør sette pris på, de er kanskje ikke like tydelige for den det selges til. Så hva gjør man?

Last modified på Fortsett å lese
0
5349

Google alerts er genialt. Sikkert godt kjent av mange, men for de som ikke vet om det eller ikke bruker det - ta en titt!

Last modified på Fortsett å lese
0
6891

Eller en bedre tittel: Bruker du fyllord?

Last modified på Fortsett å lese
0
6017

Det finnes en del feller å gå i når du skal booke et møte. Å være obs på de vil bidra til å øke sannsynligheten for å få et møte og komme videre i salgsprosessen.

Last modified på Fortsett å lese
0
4937

Kommunikasjonen vår er ikke bare ordene våres. Det er ordvalg, stemmeleie og tonefall, tempo i måten vi prater på. Det er ansiktsuttrykk og kroppsmimikk. Som selger er det viktig at det du sier stemmer med resten.

Last modified på Fortsett å lese
0
4427

Nesten 20 minutter med video fra Earl Nightingale. Han prater om hvor viktig det er å være drevet av en agenda. At du styrer ditt eget liv i den retningen du vil. Det vil garantert få enhver til å tenke seg om å ta en liten realitycheck i forhold til retningen vi har valgt for oss selv - eller ikke valgt.

Last modified på Fortsett å lese
0
6634

Førstelektor Gorm Kunøe ved Handelshøyskolen BI har skrevet litt om det han mener kjennetegner de beste selgerne. Han skriver det er tre roller de beste selgerne må takle. Disse er rollene som selger, oppfølger og innsamler. Videre har han syv punkter som han mener kjennetegner de beste selgerne.

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: tankesett
10730

For å skape en god og åpen dialog med prospektet er du nødt til å ha tilliten deres. Uten tilliten vil du møte mer motstand enn du trenger. Det finnes en rekke teknikker og fremgangsmåter for bidra til økt tillit, som igjen skaper mulighet for en bedre dialog enn hva som er mulig uten den samme tilliten, og ikke minst bryter tillit ned kjøpsmotstand hos prospektet. Jeg skal gå igjennom noen teknikker og fremgangsmåter du kan bruke for å lettere skape tillit hos prospektet ditt. Ved å finne ut hvilken personlighetstype du har med å gjøre blir det lettere å fokusere på de "rette" tingene i hver enkelt salgsprosess.

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: kroppsspråk tankesett
5793

Å gi to alternativer er en fin teknikk for å hjelpe med beslutning. Du kan bruke teknikken under flere av salgsprosessens stadier. Likevel pleier den ofte å gå igjen under møtebooking og under closing delen av salgsprosessen.

Last modified på Fortsett å lese
0
4770

Å trekke paralleller til idretten er kanskje ikke dumt, for å tydeliggjøre det. Men man må trene for å bli bedre på noe. Sånn er det med alt. For å lese kjappere, må man lese oftere. For å løpe fortere, må man løpe oftere. For å selge bedre, må man selge oftere.

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: tankesett
25777

Det er mange enkle tips og triks du kan benytte som telefonselger, som vil gi deg umiddelbar bedre respons. Her har du 9 slike tips.

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: telefonsalg
6295

For en stund tilbake kom jeg over et tips om å kjøre en "So what" test på asrgumentene dine for å teste hvilke fordeler du snakker om til prospektene dine. Denne testen gjorde at jeg fikk omformulert og forbedret mange av mine vanlige argumenter.

Last modified på Fortsett å lese
0
9380

Behovsanalyse i salg - Hva er viktig?Behovsanalyse i salg - Hva er viktig?Åpne spørsmål er et verktøy du kan bruke for å lære, eller stimulere til endring hos den du prater med.

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: behovsprøving
6248

En ting er evnen til å kjenne igjen salgsmuligheter. Men hvor mange av disse ender du med å close? Jeg tror det er viktigere å bli flink til å kjenne igjen de leadsene som ikke lar seg kvalifisere. Kutt ut å bruk tid på de fortest mulig, så får du mer tid på å finne nye muligheter.

Last modified på Fortsett å lese
0
14475

Møtebooking er unektelig den viktigste aktiviteten for enhver selger. Ironisk nok er det sannsynligvis også den mest nedprioriterte delen av en salgsprosess. Hvorfor? Møtebooking er jo egentlig det enkleste med hele salgsprosessen! Det er veldig lite rom for å gjøre feil og i forhold til tiden du investerer i det, så har du veldig lite å tape på det!

Last modified på Fortsett å lese
0
Emneord i: møtebooking
7142

Jeg husker når jeg startet med salg. Først forstod jeg ikke at det gikk an å stille et spørsmål på forskjellige måter. Når jeg oppdaget at man grovt sett skilte mellom åpne og lukkede spørsmål gikk det opp et lys for meg. Jeg likte ideen. Men jeg klarte ikke å praktisere det. Det som burde vært åpne spørsmål kom ofte ut som et lukket spørsmål. Dette plaget meg, da jeg så hvor mye det begrenset salgsprosessen min. Derfor var det viktig å bli bedre på det.

Last modified på Fortsett å lese
0
8463

Det er leit å sitte med telefonskrekk. Frykt for å ringe til mulige kunder eller oppfølginger. Heldigvis er det oftest slik at frykten sitter i ditt eget hode. Og siden frykten sitter i eget hode går det an å gjøre noe med telefonskrekken.

Last modified på Fortsett å lese
0