×

Melding

E-postfunksjonen er midlertidig deaktivert på dette nettstedet, prøv igjen senere.

E-postfunksjonen er midlertidig deaktivert på dette nettstedet, prøv igjen senere.

E-postfunksjonen er midlertidig deaktivert på dette nettstedet, prøv igjen senere.

E-postfunksjonen er midlertidig deaktivert på dette nettstedet, prøv igjen senere.

E-postfunksjonen er midlertidig deaktivert på dette nettstedet, prøv igjen senere.

  • Hjem
    Hjem Her finner du alle blogginnleggene på nettsiden.
  • Kategorier
    Kategorier Viser en liste over kategoriene fra denne bloggen.
  • Emneord
    Emneord Viser en liste over emneord som har blitt brukt i denne bloggen.
  • Bloggere
    Bloggere Søk etter din favorittblogger på denne nettsiden.
  • Innlogging
    Login Login form

Gi to alternativer når du spør om ordren

av i Ordre
  • Skriftstørrelse: Større Mindre
  • Visninger: 5419
  • 0 kommentarer
  • Abonner på oppdateringer
  • Skriv ut
5419
Gi to alternativer når du spør om ordren

Å gi to alternativer er en fin teknikk for å hjelpe med beslutning. Du kan bruke teknikken under flere av salgsprosessens stadier. Likevel pleier den ofte å gå igjen under møtebooking og under closing delen av salgsprosessen.

 

Under møtebooking

Når du ringer for å booke et møte, kan du bruke alternativsteknikk når du skal avtale møtetidspunkt. "Passer det best for deg på tirsdag eller onsdag?".

 

Under closing

På samme måte kan det brukes når du skal close en kunde. "Skal du ha løsningen med .. eller uten ..?".

 

Hvorfor fungerer dette?

For den du prøver å booke møte med, eller close, blir de lett ledet på vei mot å velge et av alternativene du gir. Hvis du bruker et lukket spørsmål istedet, slik som "Passer det for deg å ha et møte på tirsdag?" så blir alternativene du kan få som svar enten "ja" eller "nei".

Vi mennesker er ofte reaktive på omgivelsene våre. Når vi får spørsmål vil vi ofte automatisk svare i henhold til de rammene vi blir gitt.

Kommer du til å bruke teknikken når du booker møter eller når du skal close kundene dine?

Last modified på
0

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
  • No comments found

Forfatter

Skriver for å utvikle mitt eget salg, bygge nettverk med andre og bidra til positive svingninger innen selgeryrket....

Få nye artikler på mail