For en stund tilbake kom jeg over et tips om å kjøre en "So what" test på asrgumentene dine for å teste hvilke fordeler du snakker om til prospektene dine. Denne testen gjorde at jeg fikk omformulert og forbedret mange av mine vanlige argumenter.
For en stund tilbake kom jeg over et tips om å kjøre en "So what" test på asrgumentene dine for å teste hvilke fordeler du snakker om til prospektene dine. Denne testen gjorde at jeg fikk omformulert og forbedret mange av mine vanlige argumenter.
Behovsanalyse i salg - Hva er viktig?Behovsanalyse i salg - Hva er viktig?Åpne spørsmål er et verktøy du kan bruke for å lære, eller stimulere til endring hos den du prater med.
En ting er evnen til å kjenne igjen salgsmuligheter. Men hvor mange av disse ender du med å close? Jeg tror det er viktigere å bli flink til å kjenne igjen de leadsene som ikke lar seg kvalifisere. Kutt ut å bruk tid på de fortest mulig, så får du mer tid på å finne nye muligheter.
Møtebooking er unektelig den viktigste aktiviteten for enhver selger. Ironisk nok er det sannsynligvis også den mest nedprioriterte delen av en salgsprosess. Hvorfor? Møtebooking er jo egentlig det enkleste med hele salgsprosessen! Det er veldig lite rom for å gjøre feil og i forhold til tiden du investerer i det, så har du veldig lite å tape på det!
Jeg husker når jeg startet med salg. Først forstod jeg ikke at det gikk an å stille et spørsmål på forskjellige måter. Når jeg oppdaget at man grovt sett skilte mellom åpne og lukkede spørsmål gikk det opp et lys for meg. Jeg likte ideen. Men jeg klarte ikke å praktisere det. Det som burde vært åpne spørsmål kom ofte ut som et lukket spørsmål. Dette plaget meg, da jeg så hvor mye det begrenset salgsprosessen min. Derfor var det viktig å bli bedre på det.